Tuesday, November 13, 2012

Keyakinan Utama & Pertama

Assalamualaikum para perinduNya. Semoga kerinduan dan amalan bertambah sebagai bukti cinta kita.

Kepada: Tuan Pemilik Rasa Kerdil
Dari: Cik Pemilik Rasa Yakin

Soalan pertama itu darimu. Tetapi buat diriku bukan julung- julung kali. Keyakinanku dari dan untukNya. Maka tak perlu kau menjadi takut andai yakinku itu kurang selari dengan kemampuanmu. Ringkasnya, kemampuan para hamba di sekelilingku tak mengganggu gugat yakinku. Hanya satu yang aku pohon, agar setulus hatimu juga kau serahkan yakinmu padaNya. Betapa indah keyakinan dua hamba yang bersatu dalam restu. Semoga kita sentiasa dalam pemeliharaanNya. Walau aku tanpamu. Walau kau tanpaku. 

Kagum aku terhadapmu semakin menebal. Betapa kau yang merasa kerdil dipandang mulia oleh orang yang melihatmu. Betapa rasa kerdilmu mengangkat darjatmu di mata manusia sedang itu bukan yang kau pinta, melainkan reda dariNya. Aku jadi cemburu padamu dari seorang hamba kepada hamba lain. 

Biar aku tunggu saat dan ketika
Kalau tak di sini kau pasti milikku di sana
Biar sabar itu ku raih dulu sebelum kuraih mu
Biar yakin itu ku balut kemas sebelum ku hampiri mu
Biar bahagia ini teruji sebelum aku membahagiakanmu
Biar aku tahu betapa mahal cintaNya sebelum aku berkongsi cintamu
Biar aku nikmati kerinduan padaNya sebelum aku menjadi kekasihmu
Biar kita tenggelam dalam kehambaan kita padaNya, sebelum kita mendapatkan kita

Pintalah. Ikhlaskanlah. Panjangkanlah kesabaran. Pasrahlah. Agar iman semakin terasa, agar cinta tetap terpelihara. 




No comments:

Post a Comment