Wednesday, November 14, 2012

Ia Menitis. Lagi.

Assalamualaikum. Salam Maal Hijrah para khalifah Allah. Semoga tahun baru ini memberi aspirasi terindah untuk jihad anda lebih mantap. 

Kali ini rasa jiwa secara eksklusif digarapkan kepada teman yang dikurniakan Allah untuk ketawa dan menangis bersamaku. 

Tadi ia menitis lagi
Aku yakin perkara yang serupa kau alami
Tepat detik yang sama
Tepat lokasi yang sama
Tepat kiblat yang sama

Aku sayang Dia
Kau sayang Dia
Tapi kita tak perlu khuatir akan terpinggir
Sebab Dia Maha Luas Maha Adil
Kau dapat
Aku dapat

Tatkala ia menitis
Betapa indah titisan yang suam menyentuh kulitku
Terlebih indah menyentuh hatiku
Aku yakin gelora yang serupa kau rasai
Yang pada imbanganku
Titisan itu lebih mahal dari dunia dan apa juga yang ia hamparkan
Aku yakin kau setuju

Ketahuilah sahabat
Aku ini kelu dihadapanmu
Tapi harapanku besar terhadapmu
Sebesar kasih sayangku terhadap rakan pejuang kita yang lain
Walau tidak mampu aku zahirkan
Kerana aku ini insan bukan Nabi junjungan mulia

Bantulah aku sahabat
Bangunkan ketika aku terlelap dari mengingatiNya
Terkam aku ketika aku derhaka dalam nikmatNya
Dengan ingatan kepada Al- Quran & SunnahNya

Kerana yang dua itu
Cukup bagiku
Cukup bagi sahabat
Cukup bagi orang lain


No comments:

Post a Comment